Friday, June 10, 2011

Dia makin sembuh..

Alhamdulillah.. ><

kak ngah dah makin sihat sekarang..last appointment 11 April lepas kami ke IJN lagi dan doc buat beberapa checkup untuk pastikan keadaan jantung kak ngah sekarang..tiada lagi lubang, jantung sudah mengecil hampir kepada saiz sepatutnya dan yang paling seronok bagi kak ngah, dia tak perlu makan aspirin lagi (aspirin tu untuk mencairkan darah dan serasikan tubuh kak ngah dengan alat yang dipasang pada jantung)..doktor cakap kak ngah cuma perlu attend beberapa follow up session untuk 3 tahun lagi kalau takde pape masalah...alhamdulillah, cukup untuk membuatkan ummi lega seketika..yang penting kak ngah makin sembuh..

thanks to k.vza n a.joe(sepupu saya) sebab izinkan kami menumpang sehari dua di town house mereka...tinggi betul rumah tu..memang dah sempit benar KL sekarang ni..agaknya memang tak senang duduk juga bagi kami yang tak biasa dengan suasana KL ni..apapun, ummi sangat rindukan suasana kampung semasa kami sekeluarga tinggal di Marang..itulah kali pertama kami tinggal di rumah kampung..rumah papan..dulunya ada juga bercadang nak bina rumah papan ala kampung..tapi kos rumah papan pun dah lebih tinggi daripada rumah batu kata abah..so, terpaksalah buat pelan rumah batu juga..insyaAllah sedang berusaha untuk membina rumah sendiri mengikut citarasa kami...buat masa ini, rumah sewa memadai dengan keperluan kami..semoga dipermudahkan segala urusan kami..

Gambar: Hasan tengah seronok main kuda sambil menunggu doc panggil kak ngah di IJN..

12 Jun 2011 ni adalah ulangtahun pertama 'Adik'=Hasan..kali ni hasan adalah pemegang title tu sehinggalah dia dapat adik pula..ummi doakan hasan akan menjadi anak yang soleh dan pemimpin keluarga kita nanti..hmm..hasan sekarang lebih mirip dengan kakak husna..cuma hasan lebih cerah..
ummi masih simpan gambar kek hari lahir kak cik tahun lepas..ni haa..masa tu kak cik masih lagi 'adik'.
Apapun, sekarang hasan pulak jadi adik..lagi 2 hari Hasan akan masuk setahun..Wan Amir Hasan..here an advance wish from Ummi..
"Selamat Hari Ulangtahun yang Pertama Hasan.."
Semoga anak-anak kami semuanya menjadi anak-anak yang soleh dan solehah..Ummi sayang kalian..tiada kalian, maka Ummi pasti kehilangan inspirasi untuk menulis di sini..

Sekarang musim cuti sekolah..sangat banyak masa lapang bagi kalian..tapi maaf, Ummi tak dapat berada di samping kalian kerana kerja menuntut Ummi untuk berkorban..harap anak-anak Ummi sihat sentiasa dalam jagaan Allah..

Ya Allah, peliharalah anak-anakku dan orang-orang yang aku sayangi..sesungguhnya segala yang berlaku kami serahkan padaMu Ya Allah..

alhamdulillah Ya Allah..atas segala nikmat yang Engkau berikan..limpahkanlah rahmatMu ke atas segala pemberianMu kepada kami..permudahkanlah segala urusan dunia akhirat kami Ya Allah..Semoga kami sekeluarga dalam lindunganMu..amin..

Love, Ummi..

No comments: